sobota, 17 maja 2014

Bez skorupki

Kiedy rano rozpadało się na dobre, Lu westchnęła i schowała nos pod koc.

Wtedy i ja postanowiłam wrócić do łóżka, aby dośnić sen o samotności.
Gdy nie śpię, przeczuwam ją tylko, ale we śnie samotność opuszcza swoją skorupkę w najgłębszej głębi i rozpełza się z krwiobiegiem oraz po ścieżkach nerwów.
Dociera do samej skóry i stuka w nią od środka, jak pies wilgotnym nosem rękę zamyślonego człowieka.

Przed południem przestało padać.
Na chodniki wyszły tłumnie ślimaki, w skorupkach i bez.
Stąpałyśmy delikatnie pomiędzy nimi, Lu i ja.

12 komentarzy:

  1. Takich snów nie warto dośniwać, dosyć jej na jawie czasem, tej samotności.
    Nie lubię tych bez skorupek - to jedne z niewielu stworzeń, które mnie obrzydzają...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mam w takim śnie wrażenie, ze spotykam się z ważną prawdą o sobie...
      A ślimaki - nie są jakoś specjalnie ujmujące, ale smutno mi, że tyle ich zostanie rozdeptanych.

      Usuń
  2. Samotność wewnętrzna, jedna z niewielu prawd niezafałszowanych.
    Nie straszna i nie smutna, ale tkliwie dojmująca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to właśnie czuję - dojmująca. I czasem potrzebuję tego odczucia.

      Usuń
  3. Lu i Ty to juz nie samotnosc.
    Twoja samotnia raczej?
    miejsce strzezone mokrym nosem Lu:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednak samotność - choć oczywiście nos Lu ważny jest:)

      Usuń
  4. Podziwu godną cierpliwość wykazała Lu. Któryż inny pies dotrwałby "z potrzebą" do południa:-)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dość późno wychodzimy wieczorem poprzedniego dnia, wczoraj było około 22.30.
      A w ulewny deszcz Lu i tak nie przeszłaby przez próg na dwór, wiem coś o tym. Zaparłaby się ja osiołek i wróciłybyśmy z niczym :)

      Usuń
  5. wiem coś na temat slalomów pomiędzy ślimakami. podziwiam ich spokój w tym wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całe szczęście, że nie mają zbyt rozwiniętej wyobraźni ;)

      Usuń
    2. to my tak uważamy ;)

      Usuń
    3. No nawet jeśli, to nie możemy wiedzieć, co ich wyobraźnia obejmuje. I czy to, co obejmuje, nasza jest w stanie objąć...

      Usuń